Combats i somnis, "Life´s Rounds" Galeria 44, Barcelona curadora Mercè Alsina. 2002

Exposició Life´s Rounds
Galeria 44 – Barcelona, 2002 –
Curator: Mercè Alsina
Artistes: Enric Maurí
Combats i somnis
Des que a inicis del 2001 Enric Maurí al·ludí a la vida privada de Sara Williams, en la mateixa direcció i durant un any ha desenvolupat també el projecte Tremulous light, sobre Sarajevo i l’ésser humà en estat límit.
Un component de reflexió sobre l’experiència de viure i de ser ha pres una rellevància significativa en el conjunt de la seva obra.
Life’s rounds –nom que és també el nom genèric de l’exposició – pren el títol de la vídeo – acció que es presenta en forma d’instal·lació. En aquesta es projecten una sèrie de combats que Maurí lliura contra set oponents imaginaris – art, família, poder, diner, religió, estat i ell mateix -. Aquests combats són una al·legoria de la lluita diària de la vida contra tot allò que ens condiciona i contra les nostres pròpies imposicions. En la recreació de l’escenari dels combats – amb els guants i el sac de Maurí-, l’espectador pot lliurar els seus propis combats, que seran fotografiats i incorporats immediatament a l’exposició. Si en el rerafons d’aquesta acció trobem una clara referència a la idea de llibertat individual, també es recull el mateix concepte però amb un esperit totalment fresc i divertit a Dolce Vita.
En el conjunt de peces elaborades sota aquest títol, un personatge deambula pel camp o per la ciutat gaudint de múltiples avantatges que la societat de consum ens ofereix a través del llenguatge publicitari: diner, viatges, vacances... felicitat.
Els personatges apareixen entre mig de diverses fotografies preses en diferents espais – traient diners d’un caixer, seient en un improvisat pike-nike al camp...-. Són la imatge dels que creuen en una vida fàcil plena d’oportunitats, els que en tenen prou amb una buida felicitat individual basada en l’standing.
Ales són dues imatge d’un somni, d’un ideal. El concepte de llibertat possible per a cada individu. Un camí sense definir, uns horitzons sense fronteres. És el contrapunt a una mirada crítica carregada d’ironia.
Fotografia, vídeo, instal·lació, però també la recuperació d’alguns dibuixos o pintures que Maurí no ha deixat de fer durant tota la seva trajectòria però que no havia mostrat en les seves darreres exposicions. Aquestes obres són concebudes per Maurí com una idea de procés de construcció, com embrions de la formació d’un pensament.
Maurí com sempre irònic però íntim.
Mercè Alsina

Castellano:
-->
Desde que a inicios del 2001 Enric Maurí aludió a la vida privada de Sara Williams, en la misma dirección y durante un año ha desarrollado el proyecto Tremulous light, sobre la situación de posguerra en Sarajevo y el ser humano en estados límite.
Un componente de reflexión sobre la experiencia de vivir y de ser ha tomado una relevancia significativa en el conjunto de su obra.
Life’s rounds –es el nombre genérico del proyecto y toma el título de la vídeo–acción que se presenta en forma de instalación. En ella se proyectan una serie de combates que Maurí libra contra siete oponentes imaginarios – arte, familia, poder, dinero, religión, estado y él mismo -. Estos combates son una alegoría de la lucha diaria de la vida contra todo aquello que nos condiciona y contra nuestras propias imposiciones. En la recreación del escenario de los combates – con los guantes y el saco de Maurí-, el espectador puede libra sus propios combates, que serán fotografiados e incorporados inmediatamente a la exposición.
En esta acción hay una clara referencia a la idea de libertad individual.
English:
Since the beginning of 2001, Enric Maurí alluded to the private life of Sara Williams, in the same direction and over one year he has developed the project Tremulous light, about the post-war situation in Sarajevo and the human being in extreme states.
-->
A component of reflection on the experience of living and being has taken a significant relevance in his collection of work.
Life’s rounds – this is the generic name of the project and takes its title from the action video presented as an exhibition. In it, a series of combats are projected that Maurí releases against seven imaginary opponents – art, family, power, money, religion, state and self -. These fights are an allegory of daily fighting in life against all that which determines us against our own impositions. In the regeneration of the scene of combats – with Maurí’s gloves and bag -, the spectator can release his or her own combats, which will be photographed and incorporated immediately into the exhibition.
In this act there is a clear reference to the idea of individual liberty.


































Comentaris

Entrades populars d'aquest blog